söndag 26 maj 2013

Gårdsbutiker utanför Tranås

Hej läsare!

Nyligen åkte min syster, mamma och jag runt i vackra landskapet som ligger lite utanför Tranås. I helgen hade fem gårdsbutiker öppet de fem butikerna säljer olika saker, en inredningsaffär som jag köpte två ljusstakar som passar bra till vårt vitrinskåp. Då kommer jag att tända ljus så det doftar gott i vårt hem. Eller ligger pärlor i skålarna kan också vara fint! Den andra butiken hade keramik och trådslöjd. Den tredje hade barnkläder. Därefter kom vi till en butik med fårprodukter som fårfällar, västar mössor mm. Den femte och sista butiken hade olivoljor, pesto choklad och kex.

Alla butikerna var lika fina, en sak har de gemensamt det är att allt är vitt och alla gillar vara så nära naturen som möjligt.


Drömmen är att jag ska kunna öppna en gårdsbutik till mina smycken. Det kommer, kommer! Nu regnar det ute, ska tända en brasa och pyssla pärlor. Då kan det inte bli bättre! Ha en skön söndag!

Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar